dissabte, 3 de gener del 2009

"Acercar el universo a la Tierra".

El 27 d'octubre de 2006 la Unió Astronòmica Internacional (UAI) anuncià la declaració per la UNESCO del 2009 com l'Any Internacional de l'Astronomia (AIA-IYA2009). El pròxim 15 de gener, en la seu de la UNESCO en París s'inagurarà oficialment aquesta celebració.
Hi ha programades nombroses activitats. La pàgina internacional ens informa d'activitats arrel del món i la pàgina per a Espanya ens informa d'activitats programades en el nostre país.
Els objectius d'aquesta commemoració són, segons la declaració de la UNESCO:
"Aumentar la conciencia pública de la importancia de la astronomía y las ciencias puras para el desarrollo sostenible, promover el acceso al conocimiento universal de las ciencias fundamentales gracias al entusiasmo generado por la materia de la astronomía, apoyar la enseñanza académica y no académica de las ciencias en las escuelas y también con centros y museos científicos y otros medios pertinentes, fomentar a largo plazo la matriculación de alumnos en las materias de la ciencia y la tecnología y apoyar la formación científica".
Aquest 2009 serà un any de commemoracions i l'acabarem amb un eclipse parcial de lluna el dia 31 de desembre.

En 1609 Galileo Galilei va construir el seu primer telescopi.

Va ser sols el començament!.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

¡Hola! Realmente sería muy interesante que nos pudiéramos sumar a alguna de esas actividades que se van a hacer este año.
Me encanta este blog; y, sobre todo, le gusta a mi Nachoide.
¡A ver si vosotros hacéis por la ciencia lo que nosostros no hicimos el año pasado por las lenguas!
Por cierto, ¿por qué no os presentáis a un concurso de blogs sobre ciencia? Éste es verdaderamente bonito e interesante.
Guapos, guapos. Os quiero.

Ignasi i Pilar ha dit...

Gracias por tus amables palabras mamá!!!!!!
Te queremos.
Un beso a Nacho.