dilluns, 12 de febrer del 2007

Sisme en la falla Azores-Gibraltar.

"El terremoto de magnitud 6.1 grados en la escala de Ritcher que esta mañana ha tenido epicentro al suroeste del Cabo de San Vicente (Portugal) y se ha sentido en buena parte de España, ha tenido, hasta las 16 horas, dos réplicas. Así lo ha explicado el profesor titular de Geología de la Universidad de Huelva, José Antonio Morales, quien ha dicho además que en los últimos días se ha observado una intensa actividad sísmica en la zona del seísmo, cuyo epicentro ha estado en el mar, a 500 kilómetros de Cádiz, enfrente del vértice suroeste de la península, a 200 kilómetros del Cabo de San Vicente, donde se encuentra la falla Azores-Gibraltar.
No se registraba un seísmo de esa magnitud en Andalucía desde hace más de diez años. "
ELPAIS.12/02/2007


ELPAIS- 12/02/2007
Aquest ha estat el més intens però la Terra no para de moure's i per a que ho comproveu podeu veure la pàgina del IGN on estan registrats els sismes més pròxims a nosaltres que han ocorregut en aquestos últims 10 dies. Us afegim en LINKS d'nterés l'adreça del IGN, Institut Geogràfic Nacional.

1 comentari:

Guillermo Rubert ha dit...

Com be hau dit, açò ès una demostració de que la terra no es manté queta. Però de totes formes deu d'aver un terratèmol prou fort. Menys mal que els efectes no han sigut catastròfics.